Mortens Trio – Landmandsrock og bondeblues.       Tlf. 21 40 16 74. E-mail: Klik her

Lyt til musikken

Honorar, scene m.v.

Repertoire

Presse

Historie

 

Ofte stillede spørgsmål om alt det praktiske

 


 

ØKONOMI

 

Hvad koster det

 

Det afhænger af mange forhold: Arrangementets omfang (dans / koncert / dinér), lokalets størrelse, antal deltagere, geografisk placering osv. Kontakt Jan Eskildsen - og få et tilbud:

 

Tlf.: 21 40 16 74 - E-mail: Klik her

 

 

Kørsel

 

Kørsel i Aarhus-området er inkluderet i prisen. Uden for området tillægger vi ca. statens takst.

 

 

Orkestergrej

 

Forstærkeranlæg, lysanlæg, og alt hvad vi i øvrigt medbringer, er inkluderet i prisen.

Vores eget anlæg kan anvendes på alle fester - fra helt små selskaber og op til ca. et par hundrede gæster.

 

Vi har desuden kontakter til professionelt anlæg, som kan spille ekstremt store haller op. - Det påvirker naturligvis prisen.

 

 

MUSIKKEN

 

Lydstyrke

Vi lægger stor vægt på at tilpasse lyden til lejligheden. Det skal være rart at deltage i en fest. Hvis lydniveauet ikke er passende, så er det ikke rart (heller ikke for os!).

 

Selv med vores store rutine er det ikke altid nemt at vurdere lydforholdene i hele lokalet.


Så hvis du synes, vi spiller for højt - eller for lavt - så fortæl os det!

 

Spilletid

Vi spiller som udgangspunkt til dans. 3 x 45 minutter, hvilket svarer til den tid, som er tilbage ved en ”normal” fest efter, at man har hygget sig ved spisebordet - og inden natmaden.

Vi kan spille i længere tid. Sig gerne til på forhånd, hvis du ved, at du ønsker mere end 3 sæt.

 

Dinérmusik

Hvis I ønsker musik under middagen, kan vi også klare dét. Vi har gode erfaringer med at spille i små "pakker" med dæmpet musik fordelt på strategiske tidspunkter, så vi ikke skyder alt krudtet af ved blot at være "lydtapet".

 

Vi har derfor udviklet en model med musik i ca. halvdelen af den tid, I sidder ved middagsbordet (20 min. musik - 20 min. uden musik - 20 min. musik osv., efter hvordan det passer ind med taler, servering mv.).

 

For os at se er dette koncept en ren win-win-situation:

  • Musikken tager ikke styringen med skålsange og dumme vittigheder,
  • I betaler ikke for musik i den tid, der er indslag fra gæsterne,
  • Vi bakker op om Moster Idas festsang, og
  • Vi er friske, når der skal spilles op til dans.

 

Når dinérmusikken er kombineret med, at vi bagefter spiller til dans, er timebetalingen væsentligt reduceret.

Et – billigere – alternativ er, at vi er til rådighed under middagen, men spiller kun til eventuelle sange plus underholder med enkelte numre i ny og næ.

 

Overdans

Vi er "til at tale med". Husk at forhøre, om restauratøren også vil være med til forlængelse!

 

Det er sjældent en god idé at genoptage live-musikken efter natmaden, så husk samtidig at udskyde nat-spisningen!

 

Repertoire
Vi lægger os ikke på forhånd fast på, hvilke melodier, vi vil spille en aften. Der skal være plads til at rette ind, så gæsterne får den optimale fest ud af det. Men musikalsk varieret – dét bliver det! Klik i øvrigt ind på Lyt til musikken og på Repertoire.

Musikalsk gæst ved festen / ”Live-karaoke”
Vi akkompagnerer gerne, hvis en gæst vil synge eller spille en sang. Vi er med på en impulsiv idé – her og nu. Eller lad os få et tip på forhånd, så vi har mulighed for at forberede os.

 

 

Pauser

 

Den overenskomstmæssige pause er på et kvarter pr. dansetime, som vi naturligvis passer ind i festens forløb.

 

Pausemusik

Vi medbringer "dåsemusik" til pauserne, men vi vil også gerne spille dine egne CD'ere over vores anlæg (- vi skifter dog ikke CD for hver melodi).
Bare husk, at vi pakker vores anlæg ned, når vi er færdige med at spille.

 

DET TEKNISKE

 

 

Strømbehov

 

Hvis vi spiller på et sted, hvor der ofte er musik, er der strøm nok til os!

Vi kan klare os med en ganske almindelig rød 10 Ampere sikring, 220 / 230 volt, hvis der ikke samtidig er tilsluttet kulørte lamper, fadølsanlæg, kaffemaskiner eller lignende.

Men vi foretrækker 2 x 10 Ampere, eller kraft, og vi kan anvende både "nyt" (rundt) og "gammelt" (aflangt) kraftstik. Se også Særligt om havefester.

 

 

Strøms placering

 

Strøm skal være indenfor rækkevidde (max. 10-20 m).

 

Bare for en sikkerheds skyld vil det være en god idé, hvis du har orienteret dig om sikringstavlens placering i festlokalet - og om ekstra, passende sikringer.

 

 

Opstilling / nedtagning

 

Vi starter normalt med at stille op ca. en time før vi skal spille. Ofte kan en del af forberedelserne ske uden for lokalet, så vi hurtigt kan ”trille ind” efter spisningen.

 

Men vi kan aftale opstilling på et tidligere tidspunkt. Nedtagning sker umiddelbart efter at vi slutter.

 

Scenens størrelse

Vi tilpasser os efter stedet, men gode arbejdsforhold begynder ved en scenedybde på 2½ m, og en bredde på ca. 1 m pr. person (+ 1 m til trommer). ”Scenen” kan udmærket være i gulvhøjde.

 

 

AFTALE

 

Forespørgsel om arrangement

 

Ring til Jan Eskildsen 21 40 16 74. Eller mail:

klik her.

 

 

NB. Vores kalender rækker flere år ud i fremtiden!

 

 

Aftale om arrangement

 

Efter at vi har lavet en mundtlig aftale, bekræfter begge parter aftalen pr. e-mail. Så undgår vi misforståelser, og begge parter får bekræftet, hvad vi er blevet enige om.

 

Hvis du foretrækker en egentlig kontrakt til underskrift, så sender vi sådan en.

 

Ingen aflysning

Vi har kontakt til reservemusikere på alle pladser. Det er derfor MEGET MEGET sjældent, at vi ikke har kunnet gennemføre et arrangement, trods sygdom eller andet forfald.

 

AFREGNING

 

Ved arrangementets afslutning

Det er hovedreglen, at afregning sker umiddelbart efter arrangementets afslutning. Med mindre, at vi på forhånd har truffet anden aftale.

 

Men når festen er forbi, er der ofte en masse glade gæster, som ønsker at tage afsked med værten. Og så er det træls for dig at skulle bruge tid på afregningen.

 

Vi kan derfor anbefale, at afregning i stedet sker i ro og mag, når vi ankommer. Men det er helt op til dig!

Bankoplysninger

Hvis honoraret er på mindst 10.000 kr. siger ny lovgivning, at du er bedst sikret ved en elektronisk overførsel. Det kan ske via netbank:

 

Reg. nr.: 7121 (Sydbank)

Konto nr.: 1626487 (Mortens Trio v/Jan Eskildsen, Rosenhøj 3 B 1 th, 8260 Viby J)

 

Husk at tilføje datoen for det arrangement, du afregner for.

 

Skatteoplysninger

Hvis du som arrangør har et virksomhedsnummer (cvr-nr.), indberetter du Mortens Trios samlede honorar til SKAT som B-indkomst (felt 36) på:

 

Cvr-nr. 12 67 42 95 (Mortens Trio v/Jan Eskildsen, Rosenhøj 3 B 1 th, 8260 Viby J)

 

Hvis du som privatperson har hyret os, har du ingen pligt til at indberette til SKAT.

 

 

FORPLEJNING

 

Drikkevarer

 

Vi kommer for at spille musik - ikke for at drikke os fulde. Vi "kører faktisk ret langt pr. liter". Men vi ser da gerne, at arrangøren stiller lidt vand, øl og kaffe til rådighed.

 

 

Mad

 

Det er almindelig kutyme, at arrangøren bespiser dinérmusikere, fx i "strække-ben-pausen" efter middagen. Eller gerne under middagen, hvis det kan passes ind i festens program.

 

 

Overnatning

 

Overnatning vil som regel kun være tilfældet på en ø, som ikke er brofast. Eller ved fler-dages engagementer LANGT fra Aarhus.

 

Du vil som arrangør ofte være dén med de bedste lokale kontakter, og derfor kan du nok organisere den billigste overnatning.

 

 

SÆRLIGT OM…

 

Særligt om bryllupper

 

Det er vores erfaring, at bryllupsmiddage trækker ud. Der er knyttet så mange traditioner til - fx brudgommens tale, forældrenes taler, vennernes "skøre" indslag, ti sange o.s.v., og herefter strække-ben-pausen, hvor lokalet samtidig omdannes, så der er plads til at danse.

 

Det er klart, at du som festarrangør ikke vil risikere, at der bliver et "hul" i festen før musikken er klar til at spille. Og det er selvfølgelig svært at spå om, hvor lang tid, de forskellige indslag vil vare. - Særlig, da ingen kan have et samlet overblik på forhånd.

 

Men vi har MANGE gange fået vores hyre for at sidde og vente i timevis, mens den gode - og underholdende - middag trækker ud.

Det er endda meget almindeligt, at hvis spisningen starter kl. 18, så er der næsten panik på for at nå brudevalsen (- som vi naturligvis gerne spiller op til) inden kl. 24.

 

Der kan siges både for og imod at udnævne en toastmaster. Men for at undgå, at der er 17 indslag som "lurerpasser" og pludselig dukker op, når middagen er slut, så kan det være en stor fordel at have en myndig - og gerne munter - styring på festen.

 

Prøv evt. at tale med restauratør og/eller køkkenpersonale om deres erfaringer.

 

Det kan være en god idé at lægge selve vielsen allerede kl. 13. Så er der tid til at blive fotograferet, åbne gaver og sludre med gæsterne, inden I går til bords. Og hvis I oven i købet serverer bryllupskagen om eftermiddagen, så kommer den ikke tidsmæssigt ”i klemme” efter middagen, hvor ingen alligevel kan spise mere.

 

Særligt om havefester

Det kan være fantastisk at holde sin familiefest i et telt i haven. Især hvis du har styr på strømforbruget! Se afsnittet ovenfor om strømbehov.

 

Det er altså vigtigt, at du danner dig et overblik over, hvor meget strøm der er til rådighed, - og hvor meget der er behov for.

 

Hvis du henter strøm inde fra villaen, så bør du trække det fra forskellige faser.

 

Mest oplagt er de 3 x 16 Ampere fra vaskemaskine-kraftstikket, som alligevel ikke er i brug under festen. Så er der strøm nok til fadølsanlægget, lys, kaffemaskine(r) OG Mortens Trio.
Evt. opvarmning bør ikke hentes fra el-nettet.

 

Særligt om bordplaner

Som vi allerede har fortalt, så ligger det os meget på sinde at tilpasse lyden.

 

Men som arrangør kan du måske også gøre lidt for at optimere gæsternes lydoplevelse. Det kan fx være en rigtig dårlig ide at placere folk med høreapparater nærmest musikken,

 

Du har sikkert en fornemmelse af, hvem der har mest lyst til at være tæt på lydkilden, og hvem der hellere vil opholde sig i den anden ende af festlokalet. Hvis det kan indpasses, så kan du lige så godt indtænke dette, når du laver bordplan.

 

Retur til forsiden